Elérkezett az ideje, hogy a Jawa mustang villámban perselyt cseréljek. Az egyik oldalon laza volt, a másik oldalon meg szorult. A mustang csillapítás nélküli rugós villával rendelkezik. Így a felső csavarok meglazítása után a szár rugóstól együtt kihúzható. A műanyag perselyek ezután kiüthetők a csőből. Nekem annyira be voltak rohadva-szorulva, hogy egyórás kínlódás után feladtam a kiszerelését, és hozzájött még az is, hogy az egyik szár is el volt hajolva. Épp kapóra jött, hogy volt egy beépíthető simson villa a környezetemben, és már hallottam róla hogy mustangba beépíthető.
A probléma az, hogy a simson nyaka pár milimeterrel hosszabb mint a mustangé, továbbá a csapágycsészék ( vagyis a nak belső átmérője is nagyobb.
Rövid keresgélés során megtaláltam a csésze alá helyezendő átalakító-gyűrű rajzát a neten. A rajz alapján megcsináltam a gyűrűket, de kocsit gyengusnak láttam, és valami miatt összeszerelés után túl kevés menet maradt a villa tetején, szinte rá sem tudtam kapatni a tartó-anyát. Ezert ugy döntöttem, hogy kicsitt masszivabb átalakító gyűrűket csinálok, és rövidítek a mustang villanyakán, ugysem fogom visszarakni az eredeti villát.
Így néz ki a villanyak a gyűrűkkel:
Én úgy ahogy van egy komplett simson villát raktam be kerekestől, kormányustúl, lámpástól, kezelőszervestől. A súlya a mustangéhoz képest jelentősen nagyobb, viszont kárpótol érte a stabilitása, és a kényelmes olajcsillapitott rugózása.
Kormánycsapágyakat természetesen cseréltem, ha már ekkora bontás után voltam.
Mindenkinek ajánlom, nagyon solat javít a motor összkomfortján, a hatásosabb fékezésről nem is beszélve.
Nekem külsőleg is tetszik, de ez egyéni megítélés kérdése.
Simson meg az olaj csillapittas xD,
VálaszTörlésAz eppen nincs neki, a fekezo erore is kivancsi lennek...