A kihajtás oldali lánckerékről van szó tehát. A Mustangokat kétféle áttétellel szerelték:
A 2LE-s segédmotorrá fojtottat 11/55 áttétellel, a 4LE-s motornak gyártottat pedig 13/55-ös áttétellel. Nekem eredetileg a motoron 11 fogszámú első lánckerék volt (mivel az enyém is fojtott volt). A fojtások eltávolítása után, melyek:
- kisfuratú szívócsonk (karburátor utáni derékszögű csőben 8,5mm-es furat gyárilag) felbővítése
- a kipufogó könyök belenyúlik a kipufogó dobba vagy 20 cm-et - ezt rövidítettem 2 cm-re
- a 11-es fogszámút lecseréltem 13-as fogszámúra
Próbálkoztam több fogszámú (Z14-es) fogaskerékkel is:
Az első problémát az jelentette, hogy az utángyártott tájváni lánckerék 0,6 mm-rel vastagabb, szóval a lánc megszorul rajta....f*ck
Sebaj, irány a köszörűgép, mindkét oldalából levesz, majd újra próba.
A lánckerék eddig párszor nekem is lelazult, annak ellenére, hogy a gyári biztosító alátétet használtam, de szerencsére a menetet nem b*szta szét. A felső képen látható biztosító alátétet kaptam hozzá, ennek kicsit másabb a formája, mint a gyárinak, kíváncsi leszek hogy fog tartani. Nem szeretnék azért blokkot széthúzni, hogy kicseréljem ezt a tengelyt a szétnyalódó menetek miatt...
Köszörülés után már nem nem szorult be a láncba, viszont rá kellett jönnöm, hogy felújított hengerrel a 14-es fogszámú országútra sem alkalmas, maximum a 13-as, de az is csak itt az alföldön.
Mivel én elsősorban városon belül használom, ahol a
lámpától-lámpáig tartó utak nem túl hosszúak, így inkább a dinamizmust tartom
előbbre valónak, mint a nyugodt csendes járást, ezért Z12 első lánckerékkel
járok most. Kicsit nagyobb a fogyasztás, de
cserébe kapunk egy kis dinamikát is, és a forgalmat sem tartom fel vele. :D
Utazó sebessége így 50-55 km/h, és 60km/h-t viszi max. (85kg vagyok, elől hátul 3 col széles kerekek).
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése