Motorgenerál
Maga a blokk egy nem túl bonyolult szerkezet, a csapágyakon
és a szimeringeken kívül, ha az ember nem vaddisznólkodik vele akkor nem sok
minden megy benne tönkre.
Kipufogó, szívócső karbival leszed.
Kuplungoldal:
Hajtóműolaj leenged, sebváltókart leszerel, kuplungoldali deknicsavarok
kicsavar, leszed, kiömlő maradék olaj feltöröl, kuplunrugók eltávolít (rongy a
kézbe, zégergyűrű csavarhúzóval kipiszkál óvatosba, megismétli még négyszer).
Ha laza a láncod, letudod venni a kuplunglamellákat a kosárról, meg a láncot is
az első kis lánckerékről. Ha nem laza, akkor csak együtt jön ki
(kislánckerék+lánc+kuplunglamella). Főtengely kislánckerékről anya lecsavar,lehúzóval
leszed. (vagy óvatosba két csavarhúzó, oldalról dornival megüt - hentesmódszer
de lejön károsodás nélkül, én mindig így szedem.) Kuplugkosár rögzítő anya
lecsavar, kuplungkosár leszed. Így a kuplungoldal már pucér.
Gyújtásoldal:
Kuplungbovden kiköt Dekni három csavar kicsavar, dekni óvatosan leszed.
Lánckerék anya lecsavar, lánc, kislánckerék leszed. Három vezeték (nállam annyi
van,mert kondenzátorvezetékem ki van vezetve) kiköt..Gyújtás alaplapot rögzítő
két csavart kicsavar, kézzel lehúz. Megszakítóbütyköt rögzítő csavart kiszed,
bütyköt kézzel megmozgat és kiszed, M8 hosszabb csavar becsavar ütközésig, majd
csavar tovább, így a mágnest letolja. Főtengelyből stiftet kiszed.
Henger:
Hengerfejcsavaranyákat kicsavar, hengerfej leszed, henger lehúz, gyűrűknél
óvatosba. Én leszedtem a dugatyút is biztos ami biztos.
Motortartó csavarok kicsavar, így már eltávolítható a motorból a blokk.
Én jobb szeretem lepusztítani a blokkot amíg bennt van a motorba, de ki hogy
szereti.
Ezután az asztalra rakott blokknál az összetartó csavarok kicsavar, tetején
sebváltó két kiscsavar kicsavar, és újabb hentesmódszer fa dórni,gumikalapács
és körbeütögetem,ha már rés van a blokkfelek között,a tömítőfelületekre vigyázva
(műanyag lap, rongy) csavarhúzóval, feszítővassal egyenletesen körbe
kettéválasztom. Eddig soha nem sérült meg, semmi, de tényleg óvatosba kell.
A kuplung oldali blokkfelet érdemes eltávolítani a másikról, mert akkor nem
hullanak szét a fogaskerekek stb. Itt már elédtárul a berugótengely,és stb. De
akkor már érdemes megnézni csapágyak,szimeringek, főtengely állapot...
Két blokkfél közötti tömítés nagyon
fontos,nekem ott engedett be hajtóműolajat a hengerbe, kb. egy hónapig kerestem
a hibát, és mindent kicserélve, variálva (van még két blokkom) jöttem rá, hogy
más hiba nem lehet. Szóval összerakásnál semmiképp se kapkodj.Asztalon szoktam
készreszerelni, és utánna vissza a motorba.
Én, bármilyen szentségtörés is nem SKF vagy Koyo csapágyakat
(mert ugye csak ezek jók), hanem ZVL szlovák csapágyakat raktam be. 3600 Ft
volt, plussz a szimeringek 1600 Ft. Ennyibe ki is merült a felújítás költség
(jah a hengerfúrás meg dugattyú bele még 5000 Ft).
Papírtömítést spirálfüzet borítójából vágtam, két oldalát
fekete hőálló K2 pasztával kentem be. Azóta sem csöpög sehol semmi.
Azóta kértem
kölcsön tömítéskészletet, megvan beszkennelve az összes, szívesen átküldöm aki
esetleg vasárnap szeretne blokkot összerakni és elfelejtett tömítéskészletet
venni, viszont van egy nyomtatója :)
Olajnak én sima óccsó
hajtóműolajat (80W90) használok, nem volt vele gondom sose – gondolok itt
kuplungmegcsúszási problémákra.
Bejáratás nálam nem tudom hány km volt, akkor kezdtem neki jobban
húzni, amikor már eltünt a fémes csiszolódó hang, illetve már nem volt fémes
szaga a blokknak megálláskor. A keverék a kokszosabb 1:20, és óvatos járkálás,
negyvennél följebb nem mentem.
Most is még kokszosabb keverékkel járok, de lassan átállok az 1:33-asra.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése