2015. július 1., szerda

Motorgenerál



Motorgenerál

Maga a blokk egy nem túl bonyolult szerkezet, a csapágyakon és a szimeringeken kívül, ha az ember nem vaddisznólkodik vele akkor nem sok minden megy benne tönkre.


Széttúrás menete nagyjából ez:

Kipufogó, szívócső karbival leszed.

Kuplungoldal:
Hajtóműolaj leenged, sebváltókart leszerel, kuplungoldali deknicsavarok kicsavar, leszed, kiömlő maradék olaj feltöröl, kuplunrugók eltávolít (rongy a kézbe, zégergyűrű csavarhúzóval kipiszkál óvatosba, megismétli még négyszer). Ha laza a láncod, letudod venni a kuplunglamellákat a kosárról, meg a láncot is az első kis lánckerékről. Ha nem laza, akkor csak együtt jön ki (kislánckerék+lánc+kuplunglamella). Főtengely kislánckerékről anya lecsavar,lehúzóval leszed. (vagy óvatosba két csavarhúzó, oldalról dornival megüt - hentesmódszer de lejön károsodás nélkül, én mindig így szedem.) Kuplugkosár rögzítő anya lecsavar, kuplungkosár leszed. Így a kuplungoldal már pucér.

Gyújtásoldal:
Kuplungbovden kiköt Dekni három csavar kicsavar, dekni óvatosan leszed. Lánckerék anya lecsavar, lánc, kislánckerék leszed. Három vezeték (nállam annyi van,mert kondenzátorvezetékem ki van vezetve) kiköt..Gyújtás alaplapot rögzítő két csavart kicsavar, kézzel lehúz. Megszakítóbütyköt rögzítő csavart kiszed, bütyköt kézzel megmozgat és kiszed, M8 hosszabb csavar becsavar ütközésig, majd csavar tovább, így a mágnest letolja. Főtengelyből stiftet kiszed.

Henger:
Hengerfejcsavaranyákat kicsavar, hengerfej leszed, henger lehúz, gyűrűknél óvatosba. Én leszedtem a dugatyút is biztos ami biztos.

Motortartó csavarok kicsavar, így már eltávolítható a motorból a blokk.
Én jobb szeretem lepusztítani a blokkot amíg bennt van a motorba, de ki hogy szereti.
Ezután az asztalra rakott blokknál az összetartó csavarok kicsavar, tetején sebváltó két kiscsavar kicsavar, és újabb hentesmódszer fa dórni,gumikalapács és körbeütögetem,ha már rés van a blokkfelek között,a tömítőfelületekre vigyázva (műanyag lap, rongy) csavarhúzóval, feszítővassal egyenletesen körbe kettéválasztom. Eddig soha nem sérült meg, semmi, de tényleg óvatosba kell.
A kuplung oldali blokkfelet érdemes eltávolítani a másikról, mert akkor nem hullanak szét a fogaskerekek stb. Itt már elédtárul a berugótengely,és stb. De akkor már érdemes megnézni csapágyak,szimeringek, főtengely állapot...

Két blokkfél közötti tömítés nagyon fontos,nekem ott engedett be hajtóműolajat a hengerbe, kb. egy hónapig kerestem a hibát, és mindent kicserélve, variálva (van még két blokkom) jöttem rá, hogy más hiba nem lehet. Szóval összerakásnál semmiképp se kapkodj.Asztalon szoktam készreszerelni, és utánna vissza a motorba.


Én, bármilyen szentségtörés is nem SKF vagy Koyo csapágyakat (mert ugye csak ezek jók), hanem ZVL szlovák csapágyakat raktam be. 3600 Ft volt, plussz a szimeringek 1600 Ft. Ennyibe ki is merült a felújítás költség (jah a hengerfúrás meg dugattyú bele még 5000 Ft).
Papírtömítést spirálfüzet borítójából vágtam, két oldalát fekete hőálló K2 pasztával kentem be. Azóta sem csöpög sehol semmi.


Azóta kértem kölcsön tömítéskészletet, megvan beszkennelve az összes, szívesen átküldöm aki esetleg vasárnap szeretne blokkot összerakni és elfelejtett tömítéskészletet venni, viszont van egy nyomtatója :)
Olajnak én sima óccsó hajtóműolajat (80W90) használok, nem volt vele gondom sose – gondolok itt kuplungmegcsúszási problémákra.
Bejáratás nálam nem tudom hány km volt, akkor kezdtem neki jobban húzni, amikor már eltünt a fémes csiszolódó hang, illetve már nem volt fémes szaga a blokknak megálláskor. A keverék a kokszosabb 1:20, és óvatos járkálás, negyvennél följebb nem mentem.
Most is még kokszosabb keverékkel járok, de lassan átállok az 1:33-asra.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése