A Mustangnak viszonylag egyszerű karburátora van, nincs nagyon túlbonyolítva.
forrás: http://www.motocentrum-vitkovice.cz/l.php?id=272
Mégis nemrégen egy kis bosszúságot okozott nekem. Gondoltam kitisztítom a fúvókákat egy kicsit, és a művelet idejére egy régebbi, már kitisztított alapjárati és főfúvókát rakok be. Innentől kezdődött a móka: mennem kéne a motorral, úsztatás, gyújtás ráadás, rúgás (ahogy mindig is).... hörrrr... újabb rúgás....hörrrr....hörrrrr....hörrrr... Láblecsúszás, vádlimasszás a berúgókarral, halk anyázás... Lehet túlúsztattam, szóval be hármasba, tologatás az udvaron.... semmi... Benzinkanna öngyújtóval előkészít....
Szikraellenőrzés: szikra van, benzinlocsolás a hengerbe... felröffen..., koszos fúvókák visszarak, azonnal indul... szóval saját magamat szivattam a fúvókacserével.
Általánosságban az terjedt el, hogy gyakorlatilag háromfajta fúvókát rakhatsz bele, amikbe én belebotlottam:
1. gyári használt
2. "gyári" utángyártott
3. Lengyel utángyártott
4. Taiwan utángyártott
Gyári használtból volt négy komplett készletem, egy bajok volt: mindegyik agyontisztítva, megkopva. (legtöbbször sok benyát adott a motornak, mivel sajnos a benzin levegő arányt nem lehet állítani a karburátoron.
A Taiwanihoz könnyen óccón hozzá lehet jutni, viszont több helyről olvastam, hogy a gyártási pontosság nem túl nagy, kb ott járok vele, mint a kopott gyárival.
Taiwaniból már volt egy készletem, de sajna tényleg úgy jártam, hogy túl sokat engedett be.
Rendeltem azért próbából még egy készletet, hátha alapon...
És láss csodát, szerencsém volt, könnyen induló motor, fordulatot tartja, meg jól is veszi.
Érdemes azért foglalkozni időnként felújítókészletek vásárlásával és beépítésével, mert sok kellemetlenségtől óvhatjuk meg magunkat.... a szar fúvókákat meg ki kell vágni a kukába, mert úgyis azokat rakod be véletlenül.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése