Tanktisztítás
Próbáltam többféle módszert is, ezek közül volt ami nem vált
be és volt amiről azt hittem, hogy semmi esélye, mégis az vált be a legjobban.
Első körben mindig a csavaranyás, apró murvakavicsos, RO-55
durvázással kezdtem. Egynapi rázogatás, majd kimosás vízzel, illetve utána
vízmentesítés izo-propil alkohollal.
Próbáltam a Miranol benzinálló festékkel történő belső
kifestését a tanknak, de sajnos nekem nem jött be, hiába száradt majdnem két
hétig, egy fél napig állt benne a benzin, mikor láttam, hogy az alsó összekötő
cső tejfehérré változik, és oldódik a festék. Ezt az eredeti tankjával követtem
el, de úgy voltam vele, hogy egy próbát megér, hiszen amúgy is három lyuktól
vérzik, nagy jövője úgy sincs a tanknak.
Szereztem az Xmotor motorbontóból egy Kárpátia motorra való
tankot. Belül rozsdás volt szintén, de így legalább kipróbálhattam a másik
tank-rozsdátlanító módszert: a citromsavazást. Szintén a Simsonos oldalon
olvastam. Kezdésnek jöhetett a szokásos durva tisztítás, majd a citromsav. A
leírt módon végigcsináltam az oldalon leírtakat, még annyival megtoldva, hogy
több citromsavat raktam bele, és 48 óráig állni hagytam benne. Ezután
öblögetés, víztelenítés, és tél lévén szabadtéri szárítás helyett hajszárítózás, majd mikor a hajszárító már feladta, akkor a maradék vizet az elektromos sütőmben
szárítottam ki 60 fokon :).
Az eredmény tökéletesen fémtiszta felület belül, rozsdának
nyoma se.
(Az azóta eltelt több, mint fél év után sincs rozsda belül.)
Ezt a képet most csináltam, a vöröses szín a benzin színe, de a lényeg látszik azthiszem.
Kívülről lefestettem mattfekete színűre. A csap helyét
természetesen valaki már átvariálta, és egy M12-es anyát hegesztett fel rá
kívülről, amibe a Jawa, de egyéb más csap sem stimmelt. Szerencsére viszont a
Jawa Mustang csapjáról a hollandert letekerve az alján volt egy menet nélküli
rész, amire éppencsak, de rá lehetett vágni az M12-es menetet. Mz benzincsap tömítő gumival
pedig tökéletesen szivárgásmentesen meg lehetett húzni.
Csap-probléma pipa.
Tank felszerelése
Problémát jelentett, hogy a Mustang váza gyakorlatilag egy
robogó váza, ezért az ülés előtt keresztbe semmilyen vázelem nem található.
Ráadásul a tankot valahova ide kéne rögzíteni. Ezért egy 40x40-es
zárszelvényből készítettem egy merevítőt, bár elsődleges célja a tank tartása
volt, későbbiekben a légszűrőnek is megfelelő felfogatást biztosít.
Légszűrő
Kerestem egy papírszűrős kompresszorszűrő házat, és
felerősítettem a korábban felrakott tanktartóra. A légszűrőt a karburátorral
összekötő cső még kérdéses volt, próbálkoztam sokfélével a Lada meleglevegő
alu-flex csövétől kezdve mindennel. Most jelenleg egy mezőgazdasági gép
magvezető harmónika-csöve van felrakva, és egyenlőre kitűnően üzemel.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése