2015. július 1., szerda

Tanktiszítás, légszűrő



Tanktisztítás



Próbáltam többféle módszert is, ezek közül volt ami nem vált be és volt amiről azt hittem, hogy semmi esélye, mégis az vált be a legjobban.

Első körben mindig a csavaranyás, apró murvakavicsos, RO-55 durvázással kezdtem. Egynapi rázogatás, majd kimosás vízzel, illetve utána vízmentesítés izo-propil alkohollal.

Próbáltam a Miranol benzinálló festékkel történő belső kifestését a tanknak, de sajnos nekem nem jött be, hiába száradt majdnem két hétig, egy fél napig állt benne a benzin, mikor láttam, hogy az alsó összekötő cső tejfehérré változik, és oldódik a festék. Ezt az eredeti tankjával követtem el, de úgy voltam vele, hogy egy próbát megér, hiszen amúgy is három lyuktól vérzik, nagy jövője úgy sincs a tanknak.


Szereztem az Xmotor motorbontóból egy Kárpátia motorra való tankot. Belül rozsdás volt szintén, de így legalább kipróbálhattam a másik tank-rozsdátlanító módszert: a citromsavazást. Szintén a Simsonos oldalon olvastam. Kezdésnek jöhetett a szokásos durva tisztítás, majd a citromsav. A leírt módon végigcsináltam az oldalon leírtakat, még annyival megtoldva, hogy több citromsavat raktam bele, és 48 óráig állni hagytam benne. Ezután öblögetés, víztelenítés, és tél lévén szabadtéri szárítás helyett hajszárítózás, majd mikor a hajszárító már feladta, akkor a maradék vizet az  elektromos sütőmben szárítottam ki 60 fokon :).



Az eredmény tökéletesen fémtiszta felület belül, rozsdának nyoma se.

(Az azóta eltelt több, mint fél év után sincs rozsda belül.)

Ezt a képet most csináltam, a vöröses szín a benzin színe, de a lényeg látszik azthiszem.



Kívülről lefestettem mattfekete színűre. A csap helyét természetesen valaki már átvariálta, és egy M12-es anyát hegesztett fel rá kívülről, amibe a Jawa, de egyéb más csap sem stimmelt. Szerencsére viszont a Jawa Mustang csapjáról a hollandert letekerve az alján volt egy menet nélküli rész, amire éppencsak, de rá lehetett vágni az M12-es menetet. Mz benzincsap tömítő gumival pedig tökéletesen szivárgásmentesen meg lehetett húzni.



Csap-probléma pipa.



Tank felszerelése



Problémát jelentett, hogy a Mustang váza gyakorlatilag egy robogó váza, ezért az ülés előtt keresztbe semmilyen vázelem nem található. Ráadásul a tankot valahova ide kéne rögzíteni. Ezért egy 40x40-es zárszelvényből készítettem egy merevítőt, bár elsődleges célja a tank tartása volt, későbbiekben a légszűrőnek is megfelelő felfogatást biztosít.


Légszűrő


Gyári légszűrője teljes egésszében hiányzott, ideiglenesen felraktam egy sport légszűrőt. Teljesítmény talán még romlott is, és hangosabb lett a motor a szívászaj miatt.




Kerestem egy papírszűrős kompresszorszűrő házat, és felerősítettem a korábban felrakott tanktartóra. A légszűrőt a karburátorral összekötő cső még kérdéses volt, próbálkoztam sokfélével a Lada meleglevegő alu-flex csövétől kezdve mindennel. Most jelenleg egy mezőgazdasági gép magvezető harmónika-csöve van felrakva, és egyenlőre kitűnően üzemel.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése